I just want somebody to hold me through the night

05.42. Vaknar av regn som smattrar mot mitt fönster. Drar täcket över huvudet och önskar att de kommande åtta minuterna innan alarmet ringer ska vara långa.
Det ringer, jag rycker till. Inte idag heller.

Regnet tillsammans med faktumet att när jag hoppfullt kikade i min plånbok (ett gult Camel cigarettpaket) endast hittade fåtalet enkronor och mindes att jag spenderade mina sista pengar på en fullkomligt onödig McDonalds-måltid i lördagsnatt, är inte alla måltider där onödiga förresten?

En tom plånbok och ett dyrt abstinensbesvär. Detta bådar gott för resten av månaden. Hur som helst fick måndagen ett lyckligt slut, framför datorn med Jens Lekman i öronen. Jens Lekman är höst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback