Untitled.

Nu när jag ändå sitter framför datorn och fingrarna rör sig i takt med detta kan jag passa på att skriva några rader till, om jag för en gångs skull kan få ner tankarna, känslorna och iakttagelserna på ord, vilket allt som oftast är svårare än vad jag vill att det ska vara. Förmodligen är det vad som skiljer mig från en annan Joakim, bristen på att uttrycka sig. Det är som att försöka prata spanska, det slutar ändå alltid upp med att det enda som kommer ur mig är "una cerveza por favor", aningen primitivt. Jag vet.

Hur som helst så pratas det ganska mycket om kyla, snö och helvete just nu men det gör faktiskt inte mig så mycket. Hösten och vintern har sin egen charm i ofantliga mängder te, gul-rödfärgade löv på marken som ger färg åt den gråa betongen, ligga i sängen på rummet och stirra in i taket med vintermusik (påbyggnad sker för tillfället) i öronen.
Vi fryser men kryper närmre varandra för att känna någon annans kroppsvärme. Vintern är på många sätt en bra årstid, inte blir den sämre av att jag den här vintern kommer fira nyår och med min allra bästa vän (som förmodligen inte känner till detta p.g.a. jag har diverse svårigheter med att erkänna fina känslor) som bor bortom cykelavstånd i Amsterdam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback